مجله مستر وب

مستر وب مجله فناوری؛ آموزش های طراحی سایت، سئو سایت، بازاریابی اینترنتی ، شبکه های اجتماعی و...

مجله مستر وب

مستر وب مجله فناوری؛ آموزش های طراحی سایت، سئو سایت، بازاریابی اینترنتی ، شبکه های اجتماعی و...

بهینه سازی نرخ تبدیل سایت برای موتورهای جستجو


نخستین مرحله بهینه سازی نرخ تبدیل سایت عبارت است از جذب٬ یعنی کشاندن افراد کاملا جدید به سایت شما و سپس تبدیل آنها به یک بازدیدکننده. از ابزارهای مهم برای جذب می‌توان به انتشار مطالب مرتبط در بلاگ‌ها٬ سئو و بهینه‌ سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو٬ استفاده از شبکه‌های اجتماعی و امثال این موارد اشاره کرد.بعد از جذب بازدیدکننده جدید٬ گام بعدی ایجاد تمایل به خرید کالا یا خدمت شما در بخشی از این بازدیدکننده‌ها است. در اینجا برای ایجاد پل ارتباطی بین دو طرف٬ اقدام به گردآوری اطلاعات تماس آنها کرده و بدین وسیله یک بانک داده مشتمل برای اطلاعات تماس افراد متمایل به خرید خدمت یا کالای خود به وجود می‌آورید. به اطلاعات تماس افراد در بانک داده‌های ما٬ در اصطلاح بازاریابی لید (Lead) و به این فرآیند Lead Generation می‌گویند. شما حداقل به آدرس ایمیل آنها نیاز خواهید داشت.برای اینکه مشتریان چنین اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهند، شما باید در عوض آن چیز ارزشمندی را در اختیار آنها قرار دهید. چیزی همانند یک کتاب الکترونیک٬ بررسی‌های موردی اقتصادی٬ بازرگانی و مارکتینگ (White Paper)٬ مجموعه نکات ارزشمند بازرگانی و اساسا هرگونه اطلاعات ارزشمند از نظر مخاطبان (خریداران بالقوه) می‌تواند در اینجا مفید باشد. عناصری از وب‌سایت شما مانند جملات فراخوانی برای اقدام (Call-to-Actions) و همچنین یک صفحه فرود با کیفیت٬ می‌توانند نقش بسیار موثری در تشویق آنها به در اختیار قرار دادن اطلاعات تماس خود داشته باشند.

بعد از این مرحله٬ زمانی که شما یک رهگذر عادی به وب‌سایت خود را تبدیل به یک بازدیدکننده مرتبط کردید و سپس با گرفتن اطلاعات تماس٬ از او یک لید (Lead) ساختید٬٬ دیگر زمان تبدیل او به یک مشتری است. اینجاست که بنا بر موقعیت٬ ابزارهای دیگری همانند ایمیل مارکتینگ و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) وارد صحنه می‌شوند تا به فروختن کالا یا خدمات درست به مشتری درست در زمان درست بپردازند. بنابراین در کل این فرآیند٬ شما با ایجاد یک محتوای فوق‌العاده برای کاربران‌تان٬٬ فارغ از اینکه آنها یک رهگذر اتفاقی٬ یک مشتری بالقوه و یا یک مشتری کنونی باشند٬٬ آنها را با تجارت خود همراه می‌کنید. صرف اینکه شخصی مشتری تجارت شماست نباید باعث شود شما از او غفلت کنید. نگهداری مشتری کنونی به اندازه بدست آوردن مشتری‌های جدید اهمیت دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی